Sabtu, 4 Ogos 2012

Bahagiakah Aku




Bahagiakah aku? Satu persoalan, satu keraguan dalam hati ini..


Aku memang suka dia, ingin mengenali dia dengan lebih rapat, ingin disukai dan menyukai dan sebagainya...


Tapi faktor sikap aku yang mungkin agak keterlaluan, telah menjauhkan diriku dari dirinya? Apakah? Biar aku dan dia sahaja yang tahu. Tambah-tambah lagi bila ada campur tangan pihak luar...membuatkan aku patah semangat..bukan kerana aku lemah, tapi kerana aku yakin aku masih ada lagi harga diri yang perlu dipertahankan. Aku tidak mahu terus menerus merayu dan dirayu. Biarlah cukup sampai di sini sahaja.


Actuaally, aku agak terkilan jugak sebab semua teman-temanmu mengetahui apa yang sedang berlaku antara kita. Aku percaya pada kau, tapi kau khianati aku. Sungguh. Aku berasa sangat malu. Malu pada diri sendiri, malu pada kau, malu pada teman-teman kau. Tak bisakah hal itu menjadi rahsia di antara kita sahaja.


Aku harap sangat dapat lupakan segalanya. Banyak lagi perkara lain yang perlu aku fokus.  Aku tak mahu kecundang di tengah jalan. Mungkin aku bisa kecundang pada hal sebegini, tapi bukan selamanya aku akan kekal kecundang. Aku pasti akan bertemu dengan yang bisa menjagaku lebih baik dari dirimu. ILYSM. Aku harus mengalah. Aku bukan untukmu.


Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...