Jumaat, 24 Februari 2012

Doraemon (Last Episod)

Assalamualaikum dan salam sejahtera. :)

Actually Ana dah pernah baca dah pasal komik doraemon last episod ni sebelum ni..tapi baru sekarang berkesempatan nak share dengan kome.. hehe.. ni pon sebab masa lecture science computer tadi, Mr Z ada cakap pasal last episod doraemon ni. huhu.

So, silalah baca komik ni ye..! :)




Yeah...dah baca..?? menarik kan..?? masa mula-mula Ana baca hari tu, Ana just rasa macam terharu...dan tak ada la rasa ada pape teladan berkaitan dengan cerita ni..

Ops..then, tadi...Mr Z ada ulas sikit mengenai cerita ni.. Apa yang kita lakukan jangan ingat sebab kehendak kita je.. contohnye.. kita belajar sebab parent kita yang suruh kan..so,kita perlu la belajar bersungguh-sungguh. Hmm..based on cerita doraemon ni, cube kita tengok nobita.. sebelum ni dia sangat la lembab, sangat bergantung kepada doraemon je..then tiba-tiba doraemon tak boleh berfungsi...lepas tu baru la dia insaf kan..lepas tu baru la dia belajar bersungguh-sungguh..jadi pelajar terbaik.. even Dekisugi yang genius pon kalah dengan Nobita. Nobita belajar bersungguh-sungguh sebab kawan dia..sia sedar yang dia perlu cipta bateri untuk doraemon, so...kalau nak cipta bateri..dia mesti la ada ilmu kan.. 

Sama la macam situasi kita sebagai seorang anak, pelajar, pekerja dan apa-apa je la kan... apa yang kita buat perlu la bersungguh-sungguh.. even bukan kita nak sangat pun berjaya..tapi fikirkanlah pasal orang lain jugak.. orang lain menaruh harapan yang besar pada diri kita.

So,akhir kata..nothing impossible kan kalau kita usaha. Insyaallah. :)

Wassalam.

1 pesanan buat saya :):

D-SIM berkata...

kalau tgk vid die lagi sedih, sbb background sayuuuu T.T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...