Ahad, 8 April 2012

Ajarkan aku erti REDHA.

*Ya Allah.



Saat aku merenung langit cerah..melihat kehidupan sekeliling masih berjalan seperti biasa..tersenyum sendirian, Allah itu memang BAIK...

dan ketika ini..
✿~ ada jasad bernyawa DILAHIRKAN di dunia..
✿~ ada insan sama JATUH CINTA pandang pertama.
✿~ ada manusia sedang NYENYAK dibuai mimpi..
✿~ ada orang menerima PENDAPATAN lumayan hasil lelah meraka..
✿~ ada pasangan BERKAHWIN membina istana bahagia..
✿~ ada budak baru BELAJAR MEMBACA..
✿~ ada anak baru belajar MENYEBUT pertama kalinya..
✿~ ada yang MERENUNG JAUH ke angkasa merenung impian..
✿~ ada yang MENIKMATI hari terbaik hari ini..
bermakna..indah..

tapi ketika ini..
✿~ ada yang DIKHABARKAN hidupnya hanya seminggu lagi..
✿~ ada yang MEMBUNUH dirinya sendiri..
✿~ ada yang MERAYU rezekinya di hujung jalan..
✿~ ada yang KEHILANGAN kesayangan mereka selamanya..
✿~ ada yang DIJATUHI HUKUMAN ke penjara seumur hidupnya..
✿~ ada yang BEKERJA 16 jam tanpa henti tiada habuannya..
pahit..perit..

imbas..
AKU DI SINI..
punya arus elektrik membekal cahaya dan haba..
punya makanan tersedia untuk dijamah..
punya air bersih untuk bersiram..
punya masa untuk menulis ini..

p/s : Harusnya..aku BERSYUKUR, terima kasih Allah atas segala NIKMAT kurniaanMu ini..tidak mampu ku luahkan betapa aku bersyukur padaMu, segala puji hanya bagiMu..♥♥

2 pesanan buat saya :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...